27 July 2008

CRM 4.0 upgrade: There is already an object named 'AttributeTypes' in the database.

This week I was helping a customer to upgrade their CRM 3.0 system to CRM 4.0.
The upgrade pre-check looks fine with all passed, no errors, no warnings.
But during the upgrade process, it first alert an error regarding C360, then I fix the problem, click the "Retry" button, it then generates another error:

" Microsoft.Crm.Setup.Server.InstallDatabaseAction failed.
System.Data.SqlClient.SqlException: There is already an object named 'AttributeTypes' in the database. "

That's very strange. But finally I found it's a design lack of upgrade process: The 'Retry' doesn't actually do 'Retry'!
So I had to:
1. Stop the upgrade process and uninstall CRM 4.0;
2. Restore CRM 3.0 databases, then install CRM 3.0 with existing databases;
3. Fix the problem which generated the first error;
4. Re-run the CRM 4.0 upgrade.

I did know there are some complains about C360 add-ons stop the CRM upgrade process, these could be the reasons:
1. The C360 uninstall doesn't do a clean uninstall all the time, so you may still see C360 icons on the CRM form, but no function;
2. Some C360 products create tables inside the CRM database which is not a recommended method, and again once you uninstall the product, the tables are still there.
3. C360 has a cleanup tool which does cleanup the remained infomation in the onLoad, onSave, and isv.cofig.xml etc. However, it doesn't cleanup the database. And the tool is hard to find on C360 website.

C360 provides some great add-ons for MSCRM, but we wish it could be better!

3 comments:

Anonymous said...

Hi, I want to create CRM workflow which updates the case follow up date based on priority. I
f priority is high --> follow up date would be 24 hrs (1 day) after the case create date.
If priority is normal --> follow up date would be 72 hrs (1 day) after the case create date
Now the problem is that CRM includes (or counts) the weekends (Saturday/Sundays) while calculating the days after 3 days. I want to exclude these non business days to be counted in workflow.
Is there any ways we can avoid saturdays/sundays while dynamically setting date values in CRM 4.0 workflow? Any idea??

Thanks
Regards,
Mayank (mayank.pujara@iris.co.uk)

Amal said...

Hi Jim Wang,
I am facing same problem,could you please tell me how did you fix it?

many thanks,
Amal

Quân Đào said...

học kế toán thực hành cấp tốc
học kế toán thực hành cấp tốc
học kế toán thực hành tại cầu giấy
học kế toán thực hành tại thanh xuân
]học kế toán thực hành tại hà đông
học kế toán thực hành tại long biên
học kế toán thực hành tại long biên
học kế toán thực hành tại hải phòng
học kế toán thực hành tại bắc ninh
học kế toán thực hành tại tphcm
học kế toán thực hành tại quận 3
học kế toán thực hành tại hải phòng
học kế toán thực hành tại bắc ninh
học kế toán thực hành tại bình dương
học kế toán thực hành tại biên hòa
học kế toán thực hành tại vinh
học kế toán thực hành tại vinh
học kế toán thực hành tại huế
học kế toán thực hành tại đà nẵng
học kế toán thực hành tại đà nẵng
học kế toán thực hành tại đà nẵng
học kế toán thực hành tại hải dương
học kế toán thực hành tại hưng yên
học chứng chỉ kế toán
học kế toán ở đâu tốt